Komodo Ulusal Parkı: Endonezya’da Bir Mücevher

Komodo Ulusal Parkı hakkındaki bu konuk yazısı Charlie’ye ait:

Bali, Gili Adaları, Lombok… Endonezya denilince bu destinasyonlar muhtemelen aklınıza geliyor. Ve neden olmasın? Güzel plajları, cennet gibi sonsuzluk havuzları ve yemyeşil pirinç tarlalarıyla neden çoğu Endonezyalı gezginin yapılacaklar listesinin başında yer aldıklarını anlamak çok açık. Ancak turistlerin uğrak yerlerinden kaçmak isteyenlerin Flores adasına biraz daha bakmaları yeterli.

Radar Adası Komodo Parkı Endonezya

Lombok’un doğusunda yer alan Flores hala bir nevi gizli mücevher! Kıyının hemen açıklarında yer alan Komodo Ulusal Parkı, büyüleyici Instaworthy manzaralarıyla doludur ve kötü şöhretli Komodo Ejderi’ne ev sahipliği yapar, ancak kontrol etmeye değer olan yalnızca yüzeyin üzerindeki manzara değildir. Bol miktarda manta vatozu, çeşitli köpek balığı türleri, kaplumbağalar, el değmemiş mercanlar, sürüklenme dalışı fırsatları ve Karayipler’in tamamından daha fazla balık türüne sahip bir dalış alanıyla tamamlanan hayal edilemez su altı manzaraları ile Komodo Ulusal Parkı’na neden inanıldığını anlamak kolaydır. dünyanın en iyi dalış alanlarından bazılarına sahip olmak!

Adayı keşfetmek isteyenler için Bali’den Labuan Bajo’ya her gün birkaç direkt uçuş vardır. Labuan Bajo, turistlerin ana merkezidir ve bir zamanlar sakin olan liman kenti, dalış fanatikleri ve maceracılar için hareketli bir cennete dönüştürülmüştür.

Kasabadaki konaklama Endonezya’nın diğer bölgelerine kıyasla çok basit ve büyük ölçüde dost canlısı yerel halk tarafından işletilen konuk evlerinden oluşuyor, ancak aklımızda su altı dünyası olan yeni bir dalış okulunun açıldığını duymuştuk. , giriş yaptık!

Ejderha dalışı KomodoEjderha dalışı Komodo

Havaalanına geldiğimizde şoförümüz bizi dolambaçlı dar yollarda on dakikalık bir yolculuğa çıkardı, ta ki sonraki 10 gece boyunca yol kenarında tünemiş evimizi görene kadar. Ejderha Dalışı Komodo. Dalış tesisi bölgedeki diğer tesislerden biraz daha modern ve şıktır ve tesisleri tüm beklentilerimizi boşa çıkarmıştır. Bize odamız gösterildi; 12 metrelik havuzun kenarında yer alan, yozlaşmış bir şekilde tasarlanmış altı yatak odalı yatakhanelerden biri. Popüler havuz başı barı, rahat dinlenme alanları, liman manzarası, bilardo masaları ve muhteşem ev yapımı pizza fırınından bahsetmeye bile gerek yok, hosteli dinlenmek, sosyalleşmek ve Komodo Adaları’nın birçok harikasının tadını çıkarmak için bir yer arayanlar için bir cennet haline getiriyor.

Sadece birkaç haftalığına açık olmasına rağmen, Padar Adası’nın sarp tepelerini keşfetmeye istekli sırt çantalı gezginlerin yanı sıra bir sonraki dalış planlarını sabırsızlıkla bekleyen çok sayıda dalış meraklısı vardı.

Sualtı dünyasıyla ilk kez tanıştığımız ve büyülendiğimiz Gili Trawangan’da ilk kez geçen yaz dalışa başladık. Bir yılı aşkın bir süre sonra, tek seferlik deneyimimiz artık bir tutkuya dönüştü ve dünyanın en iyi dalış bölgelerinden bazılarında aramızda seksenden fazla dalış biriktirdik. Ancak yüzgeçlerimizi nereye düşürürsek bırakalım, her dalgıcın dudaklarında her zaman tek bir yer vardır: Komodo!

komodo milli parkı endonezya

Doğa harikaları, el değmemiş mercanları, yaban hayatı ve adrenalin yüklü akıntılarıyla ünlü, dünyanın en iyi dalış alanlarından birini kendimiz deneyimlemenin heyecanını yaşadık ama kimse bizi bu deneyime hazırlayamazdı.

Yelken açtık, ejderha benzeri manzaranın içinden geçtik ve arka planda sivri uçlu zirveler ve jilet keskinliğinde kayalıklar arasından yılan gibi ilerledik. Kasabadan bir saat uzakta bulunan dalış alanları sayesinde, üst güvertedeki lüks salonda, Milli Park manzarası eşliğinde içkimizi içerken çörek ve hamur işlerinden oluşan bir kahvaltının tadını çıkarırken kendimizi rahat ettirdik.

Bilinen 30’dan fazla dalış alanı arasında seçim yapmakta zorlandık, ancak uzun tartışmalardan sonra manta “temizleme istasyonu” ile ünlü ve daha önce hiç manta görmemiş bir yer olan Mawun’da karar kıldık, şansımızın yaver gitmesini ve ilk karşılaşmamızı yaşamayı umuyorduk.

Yüzeyin altına batarken, yanımızdan dans ederek geçen efervesan mercanlara ve parlak balıklara hayran kaldık. Ancak suyun sadece birkaç metre altında umduğumuz sinyali gördük: manta! Her yöne! Okyanusun bu güzel devlerinin yanımızdan zarafetle, sevinçle uçup uçmalarını huşu içinde izledik. Suda süzülürken zarif hareketlerinin tadını çıkardık.

Kocaman gözlerle ve çak bir beşlikle yeniden ortaya çıktık. Coşku!

İlk dalış alanını yenmek zor gibi görünse de, tüm Karayipler’in toplamından daha fazla balığa ev sahipliği yapan bir resif olan, gerçek hayattaki bir su altı akvaryumu olan ikinci dalış alanımız Batu Balong’a indik! Sayısız balık her yöne sular altında kaldı! Su altında keyifli bir kırk beş dakika geçirdikten sonra tanklarımızdaki oksijen neredeyse bitmek üzereydi ve büyük bir heyecanla yüzeye çağrıldık. Sonsuza kadar aşağıda kalabilirdik!

komodo milli parkı endonezya

Ertesi gün erkenden kalktık ve tekne adamlarımızın beklediği yerel iskeleye doğru yola çıktık. Gökyüzü mükemmel bir pembe tonuna döndüğünde, teknemizin çatısında donut ve kahvelerimizi içtik ve görünüşe göre bizimle aynı yöne doğru ilerleyen diğer birkaç küçük teknenin görüş alanına girmesini izledik. Yolculuğumuza iki saat kala Padar Adası’nın sarp kayaları görüş alanımıza girdi. Tekneden atladık ve tepenin zirvesine çıktık. Erken başlangıcımız, biri pembe, biri siyah ve biri beyaz olmak üzere üç farklı plajı da dahil olmak üzere tüm adanın manzarasıyla cömertçe ödüllendirildi. Çok az kişinin deneyimlediği bu doğa olayının tadını çıkarırken, tepeden manzaraya hayran kaldık.

Seyahatin her zaman bizi suskun bırakma gibi bir alışkanlığı olsa da, ziyaret ettiğimiz hiçbir yer Komodo Ulusal Parkı kadar bunu başaramadı. Suyun üstünde ve altında gerçek dışı manzaralarıyla her gezgin için gerçek bir gizli mücevherdir.

Yazarlar Hakkında: Charlie ve Charlotte, The Wanderlovers’ın ardındaki gezgin çifttir. Londra’daki şehir hayatlarını dünya çapında aksiyon dolu bir yolculukla değiştirdiler. El ele, tek tek ülkeyi ele geçiriyorlar ve kaçmak istemeyecekleri bir hayat yaratıyorlar! Çiftlerinin seyahat ve yaşam tarzı blogu ve YouTube kanalı aracılığıyla, geleceğin gezginlerine tek yön bileti satın alırsanız her şeyin mümkün olabileceği konusunda ilham vermeyi umuyorlar… Canlı Yayına Geçin!