Railay Plajı Lagünü’ne Tırmanma

Tayland’a geri döndüğümde, tanıdık bir yerde kalbimi iyileştirmek ve genel olarak bütün gün chai çayı içip kitap okuyan tembel bir serseri olmak istediğimi bilerek Krabi yakınındaki Tonsai Plajı’na döndüm.

Çoğu insan kaya tırmanışı yapmak için Tonsai’ye gidiyor ama benim bu kadar aktif olmaya hiç niyetim yoktu. Chill Out Bar’ın güvertesinde Kindle’ımla oturup, ara sıra muhteşem manzaraya bakmaktan ve belki sık sık yüzümü biraz köri ile doldurmak ve sırtımı sıvazlamak için Mama’s Chicken’a yürümekten memnundum. muhteşem hindistan cevizi sütü ve Oreo shake kombinasyonunu keşfediyorum.

İşte o zaman arkadaşım Matt takılmaya geldi ve büyük aylaklık planlarımı tamamen mahvetti.

“Railay’da bu harika lagün hakkında bir şeyler duydum. Yarın oraya yürümek ister misin?” O sordu.

‘Yürüyüş’ sesini duydum ve yavaş bir yürüyüş olacağını düşünerek kabul ettim.

Railay, Tonsai’nin hemen yanındaki plajdır. Benim zevklerime göre biraz fazla tatilci buluyorum (okuyun: rastalı yeterince insan yok ve döngüde neredeyse yeterli reggae müziği yok)ama kontrol etmekten mutlu oldum. 15 dakikalık tırmanışı yaptık ve şimdiden ter bedenime nüfuz ederek Railay West’ten Railay East’e devam ettik. Tabelaları takip ederek sonunda üzerinde ok yazan bir kazık önünde durduk. lagüne giden yol.

Halatların sarktığı çamurlu bir kaya kümesini doğrudan yukarıya doğrultuyordu; lagüne giden rotayı ölçeklendirmek için açıkça gerekli olan halatlar.

Matt’e bir bakış attım, “Sanırım sonuçta Railay’de tırmanacağım!”

“Bildiğiniz gibi, bu Gerçekten orası çamurlu” dedi yoldan geçen biri. Ayakkabılarımı ve ayakkabılarımı çıkarmayı seçtim borunun içinde Laos’tan atlet (bu şeye mantıklı bir insanın vermesi gerekenden daha fazla değer veriyorum) ve hazır olduğumu ilan ettim.

Hızla tırmanma işine koyulduk.

Aşağı inerken yanımızdan birkaç dağcı grubu geçti ve şöyle bağırdılar: “Ah! Çok zor! Ne kadar çamurlu!”

Kesinlikle bizimle dalga geçtiklerini düşünüyorduk.

Lagün’e varamadım. Gözetleme noktasının ötesinde neredeyse dikey bir düşüş var… yalınayak mı?! Bunu çıplak ayakla mı yapıyorsun?” diye bağırdı yolda yanımızdan geçen bir Avustralyalı.

“Sürüklemek için daha iyi” diye yanıtladım. Şüpheci bir tavırla başını salladı ve yoluna devam etti.

Yaklaşık 25 dakika süren oldukça makul bir tırmanışın ardından, çoğu insanın yürüyüşlerini bitirip Railay’e geri döndüğü görünen gözetleme noktasına ulaştık:

Railay sahil lagünü

Yola dönüp gözlerimizi lagüne dikmeden önce gözetleme noktasının güzelliğini takdir etmek için yaklaşık beş dakika durduk. Buraya kadar gelmiştik, geri dönemezdik.

Doğru olduğu ortaya çıktı: iz, alışılmadık bir şey gibi görünüyordu Jurassic Park, oldukça çamurlu hale geldi ve dibe doğru, vitessiz, dikey bir kaya tırmanışı haline geldi. Taş duvara tırmanmak için kullandığımız aletler ellerimiz, çıplak ayaklarımız ve tepeden sarkan çamurlu halatlardı.

Matt bir şampiyondu. Her tırmanışta önce o çıktı, sonra baş eğme sırası bana geldiğinde ayaklarımı nereye koyacağımı söyledi.

Railay sahil lagünü

Dört dik yokuştan aşağı indik, bazen sadece bir iple sallanıyorduk, sonunda uzakta bir miktar yeşim suyu gördük.

Lagüne vardığımızda çamuru kucaklamaya karar verdik ve duvarlara çamurla yazı yazmak ve lagünün neler sunabileceğini keşfetmek için mağaraya doğru yola çıktık.

Yukarıya tırmanmak bana biraz daha kolay göründü, ancak oldukça fazla üst vücut gücü gerektiriyordu.

Railay sahil lagünü

Sonuç olarak, maceraperestliğimizden memnunduk ve diğer açılardan turistik olan Railay Plajı’nda pek çok turistin kaçındığı bir şeyi gördüğümüze sevindik. Oh, sonunda Railay’de kaya tırmanışı yaptığımı söyleyebilirim.

Endişelenmeyin, Tonsai zamanımın geri kalanında kitap okumaktan ve hindistancevizi sütü ve Oreo içecekleri tüketmekten başka bir şey yapmayarak kendimi ödüllendirdim.

Kendin Yap:

• Yaralanma veya rahatsızlık olmadan iyi bir fiziksel durumdaysanız, tırmanışa katılabilirsiniz. En azından önceden biraz tırmanma bilgisi faydalı olabilir (5 yıl önce yalnızca iki kez kaya duvara tırmanmıştım)
  • Tonsai’den yola çıkıyorsanız Railay West’e giden yolu kullanın. Buradan Railay Doğu’ya giden ana yolu takip edin; burada lagün ve gözetleme noktası yürüyüşlerine giden yolu gösteren haritalar ve tabelalar asılacaktır.
  • Lagüne ve gözetleme noktasına giden yol (ilk resimde gösterilmiştir), genellikle maymunlarla kaplı küçük bir açık hava çardağının karşısındadır.
  • Lagün sapağı, gözetleme noktasından biraz önce sağa doğru bir dönüştür
  • Uygun ayakkabı faydalı olacaktır. Çıplak ayakla yürümekte hiçbir sorunum olmadı, ancak Matt ne yazık ki lagünde ayak parmağını kesti. Tenis ayakkabıları ve parmak arası terlikler çok kaygan olacaktır ancak tırmanma ayakkabıları işe yarayacaktır
  • Tırmanış genel olarak birkaç saat sürdüğü için günün erken saatlerinde yola çıkın
  • Terlemeye ve çamurlanmaya hazır olun!
  • Susuz kalmamak için bol su getirin

*Bu yazı için fotoğrafları sağladığı ve aynı zamanda tembelliğe karşı baş motivasyon kaynağı olarak görev yaptığı ve ölüme düşmeme izin vermeme kaptanı olduğu için Uzman Vagabond Matt’e çok teşekkürler.